Perintis Blog hobi Gundam/ Gunpla berbahasa Melayu. Memartabat minat dan kreativiti individu ke tahap antarabangsa. Warisi minat dan kemahiran Gunpla kepada dunia.

Wednesday, July 21, 2010

Telefon Bimbit Eksklusif Gundam

Teknologi telefon bimbit berkembang pesat dengan pengenalan pelbagai produk dan fungsi seperti Wi-fi, GPS dan lain-lain. Terbaru adalah fungsi skrin sesentuh i-phone daripada Apple. Namun bagi peminat setia Gundam hanya ada 1 telefon bimbit yang dapat mewartakan pada dunia tentang diri anda. Sempena ulangtahun ke-30 Gundam syarikat telekomunikasi Jepun Softbank memperkenalkan telefon bimbit model 945SH G Ver. GP30.
Sekali imbas telefon bimbit ini kelihatan seperti perisai versi dipertingkat RX78-2. Ia tampak kukuh dan kental dengan warna merah menyala. Didatangkan dalam warna putih dan hitam ia adalah deklarasi teragung pada dunia bahawa anda adalah peminat setia Gundam. Telefon yang dilengkapi kamera 12.1 megapixel, paparan skrin bersaiz 3.4 inci, 'ringtone' dan perisian bertemakan Gundam ia tampak sama seperti telefon bimbit yang lain. Namun ciri menonjol yang  menjadikan  ia sebagai gadjet mesti dimiliki adalah; Pengecas telefon bimbit dihiasi RX78-2 bersaiz 1/100!
RX78-2: Penjaga dan Pengecas Telefon
Gabungan Gundam dan Softbank jelas menghasilkan telefon bimbit ekslusif yang unik dan tidak lapuk ditelan zaman. Walaupun spesifikasi yang ditonjolkan tidak secanggih Apple i-phone namun ciri-ciri sampingan seperti rekabentuk dan stiker jelas menjadikan ia bukan sekadar telefon bimbit. Ia adalah 'collectors item' dan satu legasi.       

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails