Perintis Blog hobi Gundam/ Gunpla berbahasa Melayu. Memartabat minat dan kreativiti individu ke tahap antarabangsa. Warisi minat dan kemahiran Gunpla kepada dunia.

Monday, July 19, 2010

Gundam Alpha: Man United

Awanz terfikirkan apa akan berlaku apabila Gundam dicantumkan dengan kelab bola sepak adakah sesuatu yang ajaib akan berlaku? Apakah Gundam yang normal akan menjadi luarbiasa sekiranya unsur universal terhebat dimuka bumi ini diasimilasikan bersama-sama dengannya? Sebagai ekperimen pertama Awanz dengan ini secara rasmi memaklumkan percantuman Manchester United dengan Gundam.
 
Pemilihan Manchester United sebagai projek pertama untuk dicantumkan dengan Gundam adalah bagi mendapatkan aura positif daripada kelab terhebat Liga Perdana Inggeris. Manchester United telah memenangi kejuaraan liga sebanyak 11 kali. Legasi gemilang kelab ini bermula  pada 1993 apabila ia dikendalikan oleh Sir Alex Ferguson yang memperkenalkan pemain hebat seperti Cantona, Ince, Giggs, Ronaldo dan Rooney. Pencapaian terhebat adalah pada kempen 1999 apabila mereka memperolehi 3 kejuaraan utama.
 
Projek Gundam ini akan memaparkan jersi terbaru Manchester United musim 2010-2011. Jersi terbaru Manchester United agak ringkas namun menarik kerana ia mempunyai kolar leher.   
 
   
Model Gundam yang terpilih untuk dieksploitasi didalam projek Awanz adalah dari siri Gundam OO iaitu Gundam GN 000. Gundam GN 000 adalah bapa kepada kesemua model Celestial Being.  Rupanya mirip RX78-2 kecuali badannya diubahsuai dengan GN Drive. 
 
Gundam Manchester United: Projek Alpha! Bermula.
   

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails