Perintis Blog hobi Gundam/ Gunpla berbahasa Melayu. Memartabat minat dan kreativiti individu ke tahap antarabangsa. Warisi minat dan kemahiran Gunpla kepada dunia.

Tuesday, July 20, 2010

Santai di Gundam Cafe

Siri animasi Gundam membawa kita ke alam futuristik fantasi tahun 0080 Universal Century. Kita dihidangkan dengan imaginasi cara hidup manusia di koloni angkasa lepas atau diatas kapal induk. Kecanggihan teknologi,  uniform beragam, gadget dan segala hiasan dalam animasi tersebut kini boleh dirasai sendiri dengan berkunjung ke Kafe Gundam.

Kafe yang dilancarkan pada 24 April 2010 oleh Bandai Ltd Co dibuka kepada orang ramai khususnya peminat animasi Gundam. Daripada struktur binaan, hiasan perabot sehinggalah peralatan makanan semuanya bertemakan kehidupan di koloni angkasa lepas Earth Federation. Menu makanan ala barat yang disajikan pula berdasarkan watak antagonis dan protagonis Gundam umpamanya Amuro Rey pilot launch set,. Lebih menarik lagi pelayan kaunter dan pekerja kafe juga mengenakan uniform rasmi Gundam.


Sambil menikmati juadah anda boleh menonton siri animasi Gundam yang ditayangkan menerusi skrin besar dipelbagai sudut kafe Secara alternatif anda boleh juga mencuci mata dengan memerhatikan model Gunpla yang dihiasi pada dinding kafe. Ringkasnya jika anda ingin merasai kelainan 'meng-teh' dengan bersantai seumpama anggota Earth Federation, sila berkunjung ke Gundam Cafe di Akhibara, Tokyo.  



JOM Meng-TEH di Gundam Cafe!




0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails