Perintis Blog hobi Gundam/ Gunpla berbahasa Melayu. Memartabat minat dan kreativiti individu ke tahap antarabangsa. Warisi minat dan kemahiran Gunpla kepada dunia.

Wednesday, July 14, 2010

Skala 1:12 Gundam Fantasi Anda

Pernahkah anda bermimpi berjalan seiring dengan Gundam? Beriadah di taman sambil ditemani Gundam?  Meminta Gundam supaya menjaga rumah anda? Atau berjalan keluar daripada bank dengan dikawal oleh Gundam sebagai 'body guard'?. Lebih gempak lagi apabila tetamu rumah anda disambut oleh Gundam di pintu masuk rumah anda!
 

Kini anda tidak perlu berfantasi lagi kerana Bandai telah mengeluarkan Gundam berskala saiz manusia. sebenar. Skala 1:12 ini hanya dikeluarkan untuk 2 model sahaja iaitu RX-78 2 dan Char Zaku Commander Type. Gundam setinggi lebih kurang 5 kaki (1.5 meter) ini dibahagikan kepada 3 bahagian iaitu kepala, badan dan kaki. Gundam ini tidak fleksible dan hanya boleh diubahsuai pada bahagian tangan sahaja. Model ini mudah dipasang tanpa sebarang keperluan untuk mengecat. Ia memang tersedia cantik untuk terus dipertontonkan kepada umum.

Gundam berskala 1:12 ditujukan kepada penganjur pesta, konvensyen dan pemilik kedai hobi. Namun sekiranya anda benar-benar seorang yang fanatik dan berkemampuan tiada siapa dapat menghalang anda memiliki skala Gundam yang agung ini. Pada sambutan Hari Raya nanti anda pasti berbangga apabila mendapati semua tetamu terlopong memerhatikan RX-78 2 di ruang tamu rumah anda.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails